Royal Lemkes
Royal Lemkes: Europees marktleider op het gebied van het distributie van planten. Met 240 medewerkers verwerkt de organisatie iedere week duizenden bestellingen van haar retailers in het binnen- en buitenland. Optimale beschikbaarheid is een vereiste om haar retailers te bedienen. Dit is gelijk het vraagstuk wat bij Relay is neergelegd.
Challenge
De webwinkel van Royal Lemkes wordt bezocht vanuit 34 Europese landen. Meer dan 2.523 winkelketens profiteren van het aanbod van de organisatie, waaronder IKEA, Praxis Jumbo en Aldi. Het bestelsysteem voor Royal Lemkes is hiermee ook het belangrijkste online verkoopkanaal en is verantwoordelijk voor 1 miljoen euro aan bestellingen per dag. Naast dat het platform gebruiksvriendelijk moet zijn, is optimale beschikbaarheid van groot belang. Hierbij rekening houdend met grote volumes verkeer dat op het platform komt.
Een traditionele hostingoplossing, een managed virtuele server, voorzag niet in deze behoeftes. Ook de schaalbaarheid van het platform liet te wensen over. Wijzigingen op het platform waren lastig te deployen. Oftewel, het platform vroeg om een nieuwe hostingoplossing.
Solution
Relay adviseerde bij de ontwikkeling van het platform en maakte een ontwerp voor de hosting van het platform. Een optimale synergie tussen het platform en de hostingoplossing staan hierin centraal. Onze consultants maakte een ontwerp voor een high-available en schaalbaar cluster: een op Kubernetes-gebaseerde hostingoplossing bij DigitalOcean. Onze engineers namen verantwoordelijkheid voor de implementatie van de oplossing en tevens voor het beheer en onderhoud ervan.
Ook gaf Relay samen met de ontwikkelaars van Gravity vorm aan de CI/CD pipeline. Dit heeft tot kortere doorlooptijden en betere kwaliteit van de software geleid.
Results
Het resultaat is dat het platform voor Royal Lemkes optimaal beschikbaar is voor haar doelgroep. Ook is het platform voor de ontwikkelaars beter schaalbaar is en de kwaliteit van de software enorm is toegenomen.